Markkinoinnin perusteet 6 op
- Ajankohta: 01.01.2021 - 31.07.2021
- Koulutuspaikka: Kymenlaakson kesäyliopisto, verkkokoulutus
- Luennoitsija: Itä-Suomen yliopiston opettaja
- Ilmoittautuminen päättyy: 01.03.2021
- Hinta: 48 € + Itä-Suomen yliopiston avoimen yliopiston rekisteröintimaksu 60 €
Tapahtuman kuvaus
Opinnot ovat osa Itä-Suomen yliopiston kauppatieteen perusopintoja, mutta opintojakso sopii hyvin myös suoritettavaksi yksittäisenä jaksona.
Sisältö:
- Markkinoinnin perusmäärittelyt
- Ostokäyttäytyminen
- Segmentointi
- Markkinointi-informaatio ja markkinointitutkimus
- Tuote, hinta, jakelu, markkinointiviestintä
- Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen
- Suhdemarkkinointi, palvelujen markkinointi ja nonprofit-organisaatioiden markkinointi
- Digitaalinen markkinointi
Suoritustapa: Verkkoluennot ja -materiaali, itseopiskelutehtävät, itsenäinen opiskelu.
Vaihtoehtoiset verkkotenttipäivät:
2.2.2021 ja 6.4.2021.
Kirjallisuus:
- Brassington, F. & Pettitt, S. 2013. Essentials of marketing. Harlow: Pearson.
- Artikkelit ja muu materiaali.
Tavoitteet:
Opiskelija osaa
- tunnistaa markkinoinnin roolin länsimaisessa markkinataloudessa
- nimetä markkinoinnin tärkeimmät tehtävät ja perusprosessit
- määritellä markkinoinnin perustyökalut
- soveltaa luentoaineistoista opittua harjoituksissa
- raportoida ryhmätyön tulokset
- arvioida kriittisesti markkinoinnin suuntauksia.
Oikeus muutoksiin pidätetään.
Lisätietoja:
Rehtori Elina Ivakko
elina.ivakko@kymenlaakso.fi
puh. 040 555 9094